Izvēlne
Izvēlne
Grozs

Pirkšanas noteikumi

Preču pirkšanas – pārdošanas noteikumi

 

1.             Vispārīgie nosacījumi

1.1.       Šie Preču pirkšanas – pārdošanas noteikumi (turpmāk – Noteikumi) regulē kārtību, kādā Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "SGM", reģistrācijas numurs: 40003679748 (turpmāk – Pārdevējs) kā pārdevējs Pārdevēja interneta veikalā www.discomania.lv (turpmāk – Interneta veikals) ietvaros pārdod Noteikumu 4.1.punktā minētajām personām (turpmāk – Pircējs) dažādas Preces (turpmāk – Preces).

1.2.       Noteikumi regulē vispārējo kārtību, kādā starp Pircēju un Pārdevēju tiek slēgti līgumi par Preču pārdošanu (turpmāk Preču iegādes darījums saukts - Līgums).

1.3.       Pircējam pirms Preču pasūtīšanas Interneta veikalā ir pienākums katru reizi iepazīties ar Noteikumiem, tos pārbaudīt, kā arī patstāvīgi sekot līdzi izmaiņām, ja Pircējs Precies iegādājas vairāk kā vienu reizi.

1.4.       Gadījumā, ja Interneta veikalā paredzēts pienākums katram Pircējam pirms Preču iegādes piekrist šiem Noteikumiem un Privātuma politikai, šādas piekrišanas nesniegšanas gadījumā Preču pasūtīšana un iegāde nav iespējama.

1.5.       Pārdevējs ir tiesīgs grozīt Noteikumus, ievērojot Noteikumu 5.daļā minētos nosacījumus.

 

2.             Interneta veiklā norādītāja informācijas par Precēm

2.1.       Pārdevējs Interneta veikalā cenšas pēc iespējas precīzāk atspoguļot Preču izskatu. Tomēr, Pircējam ir jārēķinās, ka atsevišķos gadījumos Preču attēliem var būt arī tikai ilustratīvs raksturs.   

2.2.       Interneta veikalā uzrādītajos Preču attēlos var būt redzami Preču papildu piederumi vai sastāvdaļas, kas neietilpst attiecīgās pārdodamās Preces iepakojumā (Preces iepakojums ir norādīts Preces apraksta sadaļā).

2.3.       Iepakojums Preces transportēšanai var atšķirties no Interneta veikalā attēlos redzamā. Preces iepakojuma maiņa, lai nodrošinātu pareizu un drošu Preces transportēšanu, nemaina Preci un/vai tās īpašības un/vai funkcijas, kas norādītas Interneta veikalā un/vai Preces ražotāja vietnē.

2.4.       Jebkurā gadījumā, Prece tiek uzskatīta par atbilstošu Interneta veikalā izvietotajam Preces piedāvājumam, ja tā atbilst Interneta veikalā norādītajam modelim un/vai aprakstam. 

2.5.       Gadījumā, ja pasūtot Preces, Interneta veikalā norādīts, ka tās ir pieejamas, tomēr vēlāk izradās, ka tās pārdot nav iespējams (piemēram, ražotājs tās vairs neražo, nepiegādā u.tml.), Pārdevējs par to informē Pircēju, attiecīgi pilnībā vai daļēji atceļot noslēgto attiecīgo Preču iegādes darījumu un atmaksājot saņemtos naudas līdzekļus, ja vien Pārdevējs un Pircējs nav vienojušies par citiem situācijas risinājumiem.

2.6.       Pārdevējam ir tiesības pēc saviem ieskatiem noteikt minimālo un/vai maksimālo Preču pasūtījuma daudzumu katrai Precei vienā pasūtījumā.

 

3.             Personas datu apstrāde

Pārdevējs apstrādā Pircēja personas datus saskaņā ar Privātuma politiku.

 

4.             Līguma (Preču iegādes darījuma) noslēgšana

4.1.       Interneta veikalā Preces drīkst iegādāties šādi Pircēji:

a)       fiziskās personas, kuras sasniegušas 14 (četrpadsmit) gadu vecumu;

b)      juridiskās personas.

4.2.       Ievērojot minēto, Pircējs, piekrītot šiem Noteikumiem, vienlaikus apstiprina, ka tam ir tiesības pirkt Preces Interneta veikalā, ievērojot Noteikumu 4.1.punktu.

 

4.3.       Pārdevēja noteiktā Preču pasūtīšanas kārtība nodrošina Pircējam iespēju pārbaudīt un izlabot kļūdas pirms galīgā attiecīgo Preču pasūtījuma noformēšanas un samaksas veikšanas.

4.4.       Līgums starp Pircēju un Pārdevēju uzskatāms par noslēgtu ar brīdi, kad Pircējs, Interneta veikalā ir izveidojis Preču grozu, ievadījis visu pieprasīto informāciju, iepazinies ar šiem Noteikumiem, attiecīgi veicis pasūtījumu un Preču pirkuma maksas samaksu.

4.5.       Kad Pircējs veicis un apmaksājis Preču pasūtījumu, tam tiek nosūtīts elektronisks paziņojums, kas apstiprina pasūtījuma saņemšanu un attiecīgas izpildes uzsākšanu.

4.6.       Pēc Preču pasūtījuma sagatavošanas nodošanai Pircējam, Pārdevējs par to elektroniski informē Pircēju, norādot nepieciešamo piegādes un saņemšanas informāciju  (atkarībā no tā, kādu Preču piegādes veidu Pircējs ir izvēlējies pasūtot Preces).

4.7.       Katrs starp Pircēju un Pārdevēju noslēgtais Līgums (pasūtījums) tiek reģistrēts un uzglabāts Interneta veikala datu bāzē.

4.8.       Slēdzot Līgumu, Pircējs piekrīt, ka pēc Preču pirkuma izdarīšanas, Pircējam tiks elektroniski nosūtīts iegādāto Preču elektronisks PVN rēķins, kurā iekļauta izdarītā pirkuma informācija.

4.9.       Gadījumā, ja pēc pirkuma izdarīšanas Pārdevējs konstatē, ka tam tomēr nav iespējams pārdotās Preces piegādāt Pircējam, piemēram, tāpēc, ka Preces nav noliktavā, tā vairs netiek ražotas, nav iespējama to piegāde, pieļauta norādītās cenas kļūme u.tml., Pārdevējs par to informē Pircēju, attiecīgi pilnībā vai daļēji atceļot noslēgto attiecīgo Preču iegādes darījumu un atmaksājot saņemtos naudas līdzekļus, ja vien Pārdevējs un Pircējs nav vienojušies par citiem situācijas risinājumiem.

 

5.             Noteikumu grozījumi

Pārdevējam ir tiesības jebkurā laikā pēc saviem ieskatiem  mainīt šos Noteikumus. Ikreiz, kad Pircējs pasūta Preces, Līguma noslēgšanai starp Pārdevēju un Pircēju tiek piemērota tajā brīdī spēkā esošā Noteikumu redakcija.

 

6.             Preču atgriešana un vienpusēja atkāpšanās no Līguma, patērētājam izmantojot atteikuma tiesības

6.1.       Pircējam, kas ir patērētājs (fiziska persona), ir tiesības izmantot patērētāju tiesību regulējošajos normatīvajos aktos noteiktās atteikuma tiesības, tas ir, tiesības noteiktā termiņā, nesniedzot nekādu pamatojumu, atkāpties no Līguma ietvaros pasūtītās Preces iegādes vai pakalpojuma.

6.2.       Pircējs (patērētājs) nevar izmantot atteikuma tiesības un nevar atgriezt Preces Ministru kabineta 20.05.2014. noteikumu Nr. 255 “Noteikumi par distances līgumu” 22.punktā noteiktajos gadījumos, t.sk. arī šādos:

a)       Prece tikusi izgatavota pēc Pircēja norādījumiem vai Prece ir personalizēta (tieši vai netieši pielāgota Pircēja personīgajām vajadzībām);

b)      Pircējs ir atvēris Preces iepakojumu, kura specifisku īpašību dēļ, piemēram, higiēnas apsvērumu dēļ, nevar atgriezt atpakaļ.

 

6.3.       Pircēja tiesības 14 dienu laikā izmantot atteikuma tiesības attiecas tikai uz patērētājiem (fiziskām personām).

6.4.       Atteikuma tiesību 14 dienu termiņu skaita šādi:

a)       no Līguma noslēgšanas dienas - ja noslēgts Līgums par pakalpojuma sniegšanu;

b)      no Preces piegādes dienas - ja pasūtīta Prece;

c)       no pēdējās Preces piegādes dienas - ja pasūtījumā iekļautas vairākas Preces;

d)      no pēdējās Preces partijas vai daļas piegādes dienas - ja piegāde veicama pa partijām vai daļām;

e)       no pirmās Preces piegādes dienas - ja Līgumā paredzēta regulāra Preču piegāde.

 

6.5.       Lai izmantotu atteikuma tiesības, Pircējam ir jāinformē Pārdevējs par lēmumu izmantot savas atteikuma tiesības, nosūtot pa pastu uz Pārdevēja juridisko adresi, vai e-pasta adresi veikals@discomania.lv, vai e-adresi info@discomania.lv, vai iesniedzot Pārdevējam klātienē tā juridiskajā adresē attiecīgu rakstveida paziņojumu brīvā formā, kurā ietverts Pircēja paziņojums par savu atteikuma tiesību izmantošanu, vai aizpildot atteikuma tiesību veidlapu.

6.6.       Pircējs nekavējoties, bet ne vēlāk kā 14 dienu laikā pēc tam, kad Noteikumu noteiktajā kārtībā iesniedzis vai nosūtījis Pārdevējam atteikuma tiesību veidlapu vai paziņojumu par atteikuma tiesību izmantošanu, atgriež vai nodod attiecīgās Preces Pārdevējam tā juridiskajā adresē vai personai, kuru Pārdevējs ir pilnvarojis pieņemt attiecīgās Preces.

 

Saistībā ar atteikuma tiesību izmantošanu, Pircējs ņem vērā, ka:

6.7.       Pircējam ir tiesības pārbaudīt Preci, lai noskaidrotu tās raksturu, īpašības un darbības, bet Preces lietošana tās rakstura, īpašību un darbību noskaidrošanai un pārbaudei veicama tiktāl, ciktāl to būtu iespējams izdarīt saņemot Preci. 

6.8.       Pircējs ir atbildīgs par Preces vērtības samazināšanos vai tās izmantošanu pretēji labai ticībai, ja Prece atteikuma tiesību izmantošanas laikā lietota citā nolūkā, nevis Preces rakstura, īpašību un darbības noskaidrošanai.

6.9.       Atgriežamo Preci nedrīkst bojāt un lietot tā, ka tiek pārsniegta Preces lietošana tās rakstura, īpašību un darbību noskaidrošanai un pārbaudei. Pircējam ir pienākums atteikuma tiesību termiņa izmantošanas laikā saglabāt iegādātās Preces oriģinālo iepakojumu, autentiskās etiķetes un aizsargmaisiņus, stiprinājumus un citas iepakojuma sastāvdaļas. Prece atgriežama tikai pilnā komplektācijā ar tādiem pašiem piederumiem, ar kādiem tika pārdota, t.sk. ar instrukcijām, garantijas talonu un citiem dokumentiem, kas bija pievienoti Precei to iegādes brīdī.

6.10.    Atgriežot Preci, Pircējam ir jānorāda attiecīgās Preces iegādes rēķina numurs un pasūtījuma numurs. Ja ir iespējams, Pircējs kopā ar atgriežamo Preci Pārdevējam iesniedz arī attiecīgo iegādes rēķinu.

6.11.    Ja Pircējs ir ievērojis visus Preču atgriešanas noteikumus, Pārdevējs atmaksā Pircējam visu par attiecīgo Preci saņemto naudu, ieskaitot piegādes izdevumus. Atmaksa tiek veikta tikai pārskaitījuma veidā uz Pircēja paziņojumā par atteikuma tiesību izmantošanu norādīto bankas norēķinu kontu. Pārdevējs atmaksā naudu par attiecīgo atgriezto Preci ne vēlāk kā 14 dienu laikā no dienas, kad Pārdevējs izpildījis visus nosacījumus, kas attiecas uz Preces atgriešanu.

6.12.    Gadījumā, ja tiek atgriezta tikai daļa no iegādātajām Precēm, piegādes izdevumi Pircējam netiek atmaksāti.

6.13.    Gadījumā, ja Preces tika piegādātas Pircējam pēc tam, kad Pircējs paziņojis par atteikuma tiesību izmantošanu:

a)       Pircējs nekavējoties atgriež Preces Pārdevējam;

b)      izņemot gadījumus, kas ir saistīti ar neatbilstošu Preci, Pircējs pilnībā sedz visus izdevumus, kas saistīti ar attiecīgo Preču atgriešanu Pārdevējam;

c)       Pircējam ir pienākums pienācīgi rūpēties par Preču saglabāšanu līdz to atgriešanai Pārdevējam.

 

7.             Preču piegāde un nodošana Pircējam

7.1.       Preces tiek piegādātas Pircējam, izmantojot transporta uzņēmumu un/vai pakomātu servisa pakalpojumus. Piegādes izmaksas sedz Pircējs. Atsevišķos Pārdevēja norādītajos gadījumos Preces piegādes izmaksas var segt arī Pārdevējs.

7.2.       Preču piegādes kārtība, termiņi un aktuālie izcenojumi norādīti Interneta veikala sadaļā “Preču piegāde un saņemšana“.

7.3.       Pasūtot vairāk nekā vienu Preci, tās var tikt piegādātas dažādos laikos, jo, iespējams, tiek pārvadātas (piegādātas) no dažādām noliktavām. Šāda piegāde Pircējam nerada papildus izmaksas. Ja tiek pasūtītas vairākas Preces ar dažādiem piegādes termiņiem, kopējais Preču piegādes termiņš tiek noteikts pēc garākā piegādes termiņa.

7.4.       Īpašumtiesības uz Preci pāriet Pircējam ar to brīdi, kad kurjers nodod Preces Pircējam. Preču nejaušas bojāejas vai sabojāšanās risks pāriet Pircējam, kad  Pircējs vai trešā persona, kas nav pārvadātājs (kurjers) un kuru norādījis Pircējs, ir saņēmis Preces. Ja Preces pārvadātāju izvēlas pats Pircējs, un Pārdevējs nepiedāvāja šādu piegādes iespēju, šajā daļā norādītais risks pāriet Pircējam ar brīdi, kad Prece tiek nodota pārvadātājam. 

 

7.5.       Sūtījuma piegādes brīdī Pircējam vai trešajai personai, kuru norādījis Pircējs, ir pienākums kopā ar transporta uzņēmuma pārstāvi pārbaudīt sūtījuma iepakojuma stāvokli. Ja Pircējs konstatē, ka sūtījums ir bojāts, Pircējam ir pienākums: 

-          norādīt to kurjeram, kurš piegādājis Preci;

-          sūtījuma piegādes dokumentā atzīmēt, ka iepakojumam ir bojājumi un kopā ar kurjeru aizpildīt Iepakojuma bojājumu (pārbaudes) akts;

-          pārbaudīt iepakojumu iekšpusē esošās Preces un, ja tās ir bojātas, bojājumus fiksēt ar fotogrāfijām, kas savukārt vēlāk kā iespējamie defektu apstiprinoši pierādījumi jāuzrāda Pārdevējam, piemēram, Preču atgriešanas procedūras par neatbilstošas Preces piegādi ietvaros.

 

7.6.       Gadījumā, ja saņemot preci Pircējs konstatē, ka Preces iepakojums nav bojāts, kurjera klātbūtnē Preci pārbaudīt nav nepieciešams. 

7.7.       Ja Pircējs pieņem sūtījumu un paraksta dokumentus, atbilstoši Noteikumiem nenoformējot iebildumus par preces stāvokli, tiek uzskatīts, ka sūtījums ir piegādāts pienācīgā veidā.

7.8.       Konstatējot sūtījuma iepakojuma bojājumu, Pircējam vai trešajai personai, kuru norādījis Pircējs, ir tiesības sūtījumu nepieņemt. Šādā gadījumā kurjeru pakalpojumus sniedzošās organizācijas pārstāvis kopā ar Pircēju vai trešo personu, kuru norādījis Pircējs, aizpilda speciālu sūtījuma pārbaudes aktu, ko iesniedz kurjeru pakalpojumus sniedzošās organizācijas pārstāvis, kurā norāda konstatētos bojājumus.

7.9.       Pircējam vai trešajai personai, kuru norādījis Pircējs, pieņemot sūtījumu un parakstoties kurjeru pakalpojumus sniedzošās organizācijas pārstāvja iesniegtajā datu uzkrāšanas ierīcē vai uz papīra piegādes apliecinājuma bez piezīmēm, tiek pieņemts, ka Preces ir piegādātas nebojātā sūtījuma iepakojumā, papildu pakalpojumi, kas norādīti datu uzkrāšanas ierīcē vai papīra piegādes apliecinājumā, ir pienācīgi sniegti, ja nav norādīts pretējais.

7.10.    Piegādājot un nododot Preces Pircēja norādītajā adresē, tiek pieņemts, ka Preces Pircējam ir nodotas, neņemot vērā to, vai Preces faktiski pieņem Pircējs, vai jebkura trešā persona, kas pieņēma Preces norādītajā adresē. Ja plānotajā Preču piegādes dienā Preces netiek piegādātas, Pircējs nekavējoties, bet ne vēlāk kā nākamajā dienā pēc plānotās Preču piegādes dienas, par to informē Pārdevēju. 

7.11.    Ja Preces pieņems ne Pircējs, Pircējam ir pienākums norādīt Preces pieņemošās personas datus, aizpildot pasūtījuma piegādes informāciju.

7.12.    Pieņemot Preces, jāuzrāda derīgs personu apliecinošs dokuments, lai pienācīgi tiktu identificēts Pircējs. Ja Pircējs pats nevar pieņemt Preces, bet Preces piegādātas uz Pircēja norādīto adresi, Pircējam nav tiesību izteikt Pārdevējam pretenzijas par Preču piegādi neatbilstošai personai.

7.13.    Pircējam ir pienākums 14 (četrpadsmit) dienu laikā no Preču piegādes brīža pārbaudīt Preču iepakojumus, daudzumu, kvalitāti, sortimentu, piederumus un komplektāciju. Ja Pircējs norādītajā termiņā neizpilda šo pienākumu un neiesniedz Pārdevējam pretenziju, tiek pieņemts, ka Preču iepakojums ir pienācīgā stāvoklī, bet daudzums, kvalitāte, sortiments, piederumi un komplektācija atbilst Līguma nosacījumiem.

 

Preču saņemšana Pārdevēja veikalā “Discomania”(“Veikals”)

7.14.    Pircējs var izvēlēties Interneta veikalā pasūtītās Preces saņemt Veikalā. Šādā gadījumā Pircējam attiecīgi nav atsevišķi jāsedz Preču piegādes Pircējam izmaksas.

7.15.    Izvēloties saņemt Preces Veikalā, Pārdevējs sagatavo pasūtītās Preces nodošanai Pircējam un par to attiecīgi informē Pircēju. Pasūtītās Preces Pircējam jāizņem ne vēlāk kā 3 (trīs) darba dienu laikā pēc tam, kad Pārdevējs informējis Pircēju, ka Preces ir sagatavotas nodošanai Pircējam.

7.16.    Gadījumā, ja Pircējs minētājā termiņā pasūtītās Preces neizņem, attiecīgais pasūtījums var tikt atcelts, Pārdevējam par to atsevišķi informējot Pircēju. Šādā gadījumā Pārdevējs ne vēlāk kā 14 dienu laikā no pasūtījuma atcelšanas dienas atmaksā Pircējam par Precēm samaksāto naudu.

7.17.    Īpašumtiesības uz Precēm, saņemot tās Pārdevēja Veikalā, pāriet Pircējam ar brīdi, kad Pārdevējs tās fiziski saņem Veikalā.

7.18.    Lai Pircējs varētu saņemt Preces Veikalā, Pircējam ir pienākums pirms tam:

-          norādīt pasūtījuma numuru;

-          uzrādīt derīgu personu apliecinošu dokumentu.

 

7.19.    Veikalā saņemt pasūtītās Preces var tikai pats Pircējs. Ja nepieciešams Preces nodot citai Pircēja pilnvarotai personai, pasūtot Preces, Pircējam obligāti jānorāda persona, kas saņems Preces. Ja Pircējs ir juridiska persona, Pārdevējam ir tiesības atsevišķi pieprasīt Pircēja pilnvaru Preču saņemšanai.

7.20.    Preču saņemšanas brīdī Pircējam vai trešajai personai, kuru norādījis Pircējs, ir pienākums pārbaudīt Preču iepakojumu, daudzumu, kvalitāti, sortimentu, piederumus un komplektāciju:

a)       konstatējot Preču iepakojuma bojājumu, Preču daudzuma, kvalitātes, sortimenta, piederumu un komplektācijas neatbilstību (-as), Pircējam vai trešajai personai, kuru norādījis Pircējs, ir tiesības Preces nepieņemt;

b)      Pircējam vai trešajai personai, kuru norādījis Pircējs, pieņemot Preces, tiek pieņemts, ka Preces nodotas kārtīgā iepakojumā, Preču daudzums, kvalitāte, sortiments, piederumi un komplektācija atbilst Līguma nosacījumiem.

 

8.             Preču cena un piegādes izdevumi 

8.1.       Interneta vietnē norādītās Preču un to piegādes cenas var mainīties. Minēto cenu izmaiņas neietekmē jau noslēgtos Līgumus.

8.2.       Preču cenas un to piegādes izmaksas tiek norādītas, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN).

8.3.       Preču cenas neietver to piegādes Pircējam izdevumus, kas tiek aprēķināti atsevišķi.

8.4.       Pircējam ir jāņem vērā, ka pasūtamās Preces cena un/vai piegādes izmaksas Interneta veikalā var būt norādīta nepareizi, piemēram, no Pārdevēja neatkarīgu tehnisku iemeslu dēļ. Gadījumā, ja Pircējs veicis attiecīgās Preces pasūtījumu, bet to vēl nav apmaksājis, Pārdevējs par konstatēto kļūdu informē Pircēju un atceļ pasūtījumu, ja vien puses nav vienojušās par citu situācijas risinājumu, piemēram, par Preces iegādi atbilstošai to patiesajai cenai.

 

9.             Apmaksa

9.1.       Par Precēm Pircējs var norēķināties šādos veidos:

a)       skaidrā naudā vai ar bankas karti;

b)      ar bankas pārskaitījumu, saskaņā ar Pārdevēja izrakstītu rēķinu;

c)       uz nomaksu, izmantojot līzinga partneru pakalpojumus.

 

9.2.       Maksājumu saņemšanu nodrošina trešās personas, kas nav starp Pircēju un Pārdevēju noslēgtā Līguma puses. Par Pircēju datu apstrādi, atbilstoši fizisko personu datu aizsardzību regulējošiem normatīvajiem aktiem, un datu drošību ir atbildīgas trešās personas, kuras tiesīgas sniegt bezskaidras naudas maksājumu veikšanas pakalpojumus.

9.3.       Gadījumā, ja Pircējs norēķinu par preču iegādi Interneta vietnē paredzējis veikt saskaņā ar Pārdevēja izrakstītu rēķinu, bet nav to izdarījis rēķinā norādītajā termiņā, Pārdevējam ir tiesības uzskatīt, ka Pircējs ir atteicies Līguma slēgšanas un attiecīgi anulēt pasūtījumu, ja vien puses nav vienojušās par citu situācijas risinājumu.

9.4.       Par pilnas attiecīgā Preču pasūtījuma summas saņemšanas brīdi tik uzskatīts brīdis, kad konkrētā pasūtījuma summa pilnā apmērā ieskaitīta Pārdevēja bankas norēķinu kontā. 

9.5.       Pircēja izvēlētās Preces tiek rezervētas tikai tad, kad Pārdevējs saņēmis attiecīgā Preču pasūtījuma summu pilnā apmērā.

9.6.       Interneta veikals nenodrošina “Tax Free” pakalpojumus.

9.7.       Riskus, kas saistīti ar pasūtījuma apmaksas termiņa kavējumu, kas radies tādēļ, ka kredītiestāde apturējusi attiecīgo maksājumu, pilnībā uzņemas Pircējs.   

 

10.         Pircēja pienākumi

10.1.    Pircējs, Interneta veikalā aizpildot reģistrācijas un/vai Preču iegādes formu, sniedz pareizu un pilnīgu Pārdevēja pieprasīto informāciju. Gadījumā, ja attiecīgajā reģistrācijas formā norādītā informācijas ir mainījusies, Pircējam ir pienākums par nekavējoties informēt Pārdevēju un/vai pašrocīgi atjaunot Interneta veikala sistēmā.

10.2.    Pircējam ir pienākums ievērot visus noteikumus, kas attiecas uz Interneta veikala izmantošanu, t.sk. pasūtījumu veikšanu, preču iegādi. Gadījumā, ka Pārdevējs konstatē, ka attiecīgais Pircējs neievēro minētos noteikumu vai jebkādā citā veidā kaitē Interneta veikala un/vai Pārdevēja darbībai, Pārdevējam ir tiesības bez iepriekšēja brīdinājuma ierobežot vai pilnībā apturēt Pircēja iespēju izmantot Interneta veikalu.

 

11.         Pārdevēja pienākumi

11.1.    Iespēju robežās Pārdevējs nodrošina tādus apstākļus, kas ļauj Pircējam pilnvērtīgi izmantot visus Interneta veikala sniegtos pakalpojumus;

11.2.    Pārdevējam ir pienākums ievērot Pircēja privātumu, Pircēja personas datus apstrādājot tikai šajos Noteikumos, Privātuma politikas un Latvijas Republikas tiesību aktos noteiktajā kārtībā.

 

12.         Ražotāja garantija

11.1.    Atsevišķām Precēm tiek nodrošināta ražotāja garantija. Informācija par garantiju un piemērojamiem nosacījumiem ir norādīti ražotāja garantijā, kas Pircējam tiek izsniegta kopā ar Precēm (ja ražotājs tādu atsevišķi ir pievienojis).

11.2.    Ražotāja garantija papildina Pircēja tiesības, kas ir saistītas ar nekvalitatīvām Precēm.

11.3.    Preces ražotāja garantijas saistības ir spēkā tikai tādā gadījumā, ja nav pārkāpti Preces ekspluatācijas noteikumi. Pircējam pirms Preces lietošanas ir pienākums rūpīgi iepazīties ar Preces ekspluatācijas instrukciju (ja tādu ražotājs ir pievienojis), kā arī ražotāja garantijas noteikumiem (ja tādus ražotājs ir atsevišķi norādījis).

 

13.         Preces kvalitāte

13.1.    Pārdevējs garantē Preču kvalitāti (likumiskā kvalitātes garantija). Pārdevējs dažādiem Preču veidiem piešķir noteiktā laikā periodā spēkā esošu kvalitātes garantiju, kuras konkrēts termiņš un citi nosacījumi ir norādīti dokumentos, kas tiek iesniegti kopā ar Preci.

13.2.    Preču fotogrāfijas Interneta veikalā vai jebkādos citos publiskos resursos primāri ir paredzētas tikai ilustratīviem nolūkiem, oriģinālie produkti var atšķirties no attēlotajiem. Līdz ar to Pārdevēja publiskotās attiecīgās Preces fotogrāfijas nevar tikt izmantotas kā pretenziju pamats. Ievērojot minēto, attiecīgā Prece uzskatāma par atbilstošu, ja tā atbilst Interneta veikalā sniegtajam paraugam un/vai modelim un/vai aprakstam.

13.3.    Pārdevēja sniegtā garantija neierobežo Pircēja tiesības, kuras, iegādājoties neatbilstošas kvalitātes preces, nosaka Latvijas Republikas normatīvie akti. 

 

14.      Garantija un Pircēja tiesības neatbilstošas preces gadījumā

14.1.    Preču trūkumi tiek novērsti, kā arī neatbilstošas Preces tiek aizstātas vai atgrieztas, pamatojoties uz šajos Noteikumos nostiprināto kārtību un ņemot vērā piemērojamo Latvijas Republikas tiesību aktu prasības.

14.2.    Pircējs, kurš vēlas iesniegt sūdzību par nekvalitatīvām vai nepilnīgas komplektācijas Precēm, to var izdarīt Pārdevēja Veikalā vai nosūtot to Pārdevējam uz oficiālo e-pastu veikals@discomania.lv.

14.3.    Preces var nodot Pārdevējam tā Veikalā, ja vien puses nav vienojušās par citu nodošanas kārtību.

 

14.4.    Neatkarīgi no minētā, iesniedzot attiecīgo sūdzību, Pircējs norāda šādu informāciju:

a)       Preces rēķina un pasūtījuma numuru;

b)      Preces defektu, bojājumu pazīmju vai trūkstošo daļu aprakstu;

c)       Citu informāciju, kas apstiprina Preces defektu, piemēram, fotogrāfijas.

 

14.5.    Iesniedzot sūdzību, Pircējs norāda vienu no veidiem, kādā tas vēlas, lai pretenzija tiktu atrisināta:

a)       Pārdevējam bez atlīdzības saprātīgā termiņā novēršot Preces neatbilstību – trūkumus (garantijas remonts), ja trūkumus iespējams novērst atbilstoši garantijas noteikumiem;

b)      samazināt pirkuma cenu, ņemot vērā Preces nolietojumu vai labumu, ko Pircējs guvis, lietojot Preci, un par ko Pārdevējs un Pircējs ir vienojušies;

c)       bez atlīdzības saprātīgā termiņā aizstāt Preci ar analoģisku atbilstošas kvalitātes Preci, izņemot gadījumus, ja trūkumi ir nelieli/maznozīmīgi vai tie radās Pircēja vainas dēļ;

d)      atcelt Līgumu un atmaksāt Pircējam par Preci samaksāto naudas summu, izņemot gadījumu, ja Preces neatbilstība ir maznozīmīga un nevar būtiski ietekmēt Pircēja iespējas preci izmantot. Preces neatbilstība uzskatāma par maznozīmīgu, ja tā būtiski nepazemina Preces pamatfunkciju izpildes kvalitāti vai lietošanas īpašības un to var novērst, neradot vizuāli konstatējamas izmaiņas Preces ārējā izskatā.

 

14.6.    Lēmums par piemērojamo risinājumu var tikt pieņemts tikai tad, kad Pircējs iespējami neatbilstošas kvalitātes Preci vispirms ir nodevis Pārdevējam, tas veicis attiecīgās Preces pārbaudi un konstatējis, ka Pircēja iesniegtā sūdzība ir pamatota.

14.7.    Pārdevējs Pircēja sūdzību par Preces neatbilstošu kvalitāti izskata un atbildi Pircējam sniedz 15 (piecpadsmit) darba dienu laikā no sūdzības saņemšanas dienas. Ja objektīvu iemeslu dēļ minētajā termiņā nav iespējams sniegt atbildi uz Pircēja sūdzību, Pārdevējs informē par to Pircēju, norādot saprātīgu termiņu, kurā atbilde tiks sniegta, kā arī pamato šāda pagarinājuma nepieciešamību.

14.8.    Informāciju par garantijas apkopes jautājumiem Pircējs var iegūt zvanot pa tālruni + 371 29111699 vai rakstot elektroniski uz e-pastu: veikals@discomania.lv

14.9.    Iekārtās, kas tiek nodotas garantijas apkalpošanai, nedrīkst atrasties Pircēja personas dati, SIM kartes, Pircēja ievietoti datu nesēji u.tml.. Pārdevējs neatbild un nesedz nekādus Pircēja zaudējumus, kas radušies saistībā ar minētās informācijas, ka atrodas iekārtās, zaudēšanu.

14.10.      Pēc garantijas remonta pabeigšanas, Pārdevējs par to informē Pircēju, nosūtot pircējam e-pastu ziņu uz Pircēja tālruņa numuru. Gadījumā, ja Pircējs garantijas remontā nodoto Preci neizņem 3 (trīs) mēnešu laikā pēc minētā paziņojuma nosūtīšanas Pircējam dienas, Pārdevējam ir tiesības attiecīgo Preci vairs neuzglabāt un utilizēt. Šādā gadījumā Pārdevējs neatbild un nesedz nekādus Pircēja zaudējumus, kas radušies saistībā ar iekārtas un/vai tajā atrodamās informācijas zaudēšanu.

14.11.       Ja Pircējs (patērētājs) konstatē neatbilstošas kvalitātes Preci un vēlas to atgriezt, Pārdevējs apņemas nodrošināt Pircējam Preces atgriešanu, atlīdzinot Pircējam (patērētājam) Preces atgriešanas izdevumus. Ja Pircējs izvēlas Preces atgriešanas veidu, kas atšķiras no Pārdevēja piedāvātā atgriešanas veida, kā rezultātā rodas neproporcionāli un lielāki izdevumi, Pārdevējam nav pienākums segt šādus Preču atgriešanas izdevumus. 

 

15.      Atbildība

15.1.       Pircējs ir pilnībā atbildīgs par visām savām darbībām, ko tas veic Interneta veikalā, tajā skaitā, bet ne tikai, par pirkuma formā sniegto datu pareizību.

15.2.       Reģistrējoties Interneta veikalā, Pircējs ir pilnībā atbildīgs par savu pieslēgšanās datu uzglabāšanu un (vai) nodošanu trešajām personām. Ja Interneta veikala ietvaros piedāvātos pakalpojumus izmanto trešās personas, kuras pieslēgušās interneta veikalam, izmantojot Pircēja reģistrācijas datus, Pārdevējs šādu personu uzskatīs par Pircēju. Šādā gadījumā Pircējs ir pilnībā atbildīgs par visām minētās trešās personas darbībām, kas veiktas Interneta veikalā, t.sk. uzņemtajām saistībām.

15.3.       Pārdevējs, ciktāl tas nav pretrunā ar piemērojamiem tiesību aktiem, neatbild par Pircēja zaudējumiem, kas tam radušies saistībā ar Pārdevēja rekomendāciju, Noteikumu, Privātuma politikas un citu ar Interneta veikalu saistītajos dokumentos atrunāto noteikumu neievērošanu.

15.4.       Pircējam ir pienākums nodrošināt drošu savu reģistrācijas Interneta veikalā datu (lietotāja vārds, parole u.tml.) drošu uzglabāšanu un aizsardzību, t.sk. ar mērķi nepieļaut, ka šos datus iegūst un izmanto trešās personas. Ja Pircējam rodas aizdomas, ka reģistrācijas Interneta veikalā datus ir varējusi uzzināt kāda cita persona, Pircējs par to nekavējoties ziņo Pārdevējam.

15.5.       Gadījumā, ja Pārdevējs pārkāpj šo Noteikumu nosacījumus, tas ir atbildīgs par Pircējam radušos kaitējumu vai zaudējumiem, kas radušies, kā šo Noteikumu pārkāpuma paredzamās sekas. Kaitējums vai zaudējumi tiek uzskatīti par paredzamiem, ja tie ir acīmredzami Pārdevēja pārkāpuma sekas vai, ja šādu kaitējumu vai zaudējumus Pārdevējs un Pircējs apzinājās Līguma slēgšanas brīdī.

15.6.       Gadījumā, ja Pircējs Preces iegādājas saimnieciskās darbības nolūkos, Pārdevējs nenes atbildību par jebkādiem Pircēja  zaudējumiem, kas tam radušies saistībā ar Preču iegādi, t.sk. Pārdevējs neatbild par Pircēja negūto peļņu, saimnieciskās darbības zaudējumiem, kā arī reputācijas kaitējumu.

15.7.       Pārdevējs neatbild par citu uzņēmumu vietnēs sniegto informāciju par Precēm un/vai šo vietņu drošību, pat, ja Pircēji nokļūst šajās vietnēs, izmantojot Pārdevēja Interneta veikalā esošās norādes.

 

16.      Notikumi ārpus Pārdevēja kontroles

16.1.       Pārdevējs nav atbildīgs par Līguma vai jebkādu Līgumā noteikto saistību nepildīšanu vai novēlotu izpildi, ja šāda neizpilde vai kavēšanās ir radusies nepārvaramas varas apstākļu dēļ.

16.2.       Gadījumā, ja notiek notikums ārpus Pārdevēja kontroles, kas ietekmē pienācīgu Pārdevēja saistību izpildi saskaņā ar Līgumu:

a)        Pārdevējs nekavējoties informē Pircēju;

b)       Pārdevēja saistību, kas izriet no Līguma, izpilde tiek apturēts un saistību izpildes termiņš tiek pagarināts par termiņu, kas vienāds ar notikuma ārpus Pārdevēja kontroles ilgumu. Ja notikumi ārpus Pārdevēja kontroles ietekmē Preču piegādi Pircējam, Pārdevējs saskaņo jaunu pasūtīto Preču piegādes datumu pēc Pārdevēja notikumu ārpus Pārdevēja kontroles beigām.

 

17.      Informācijas sūtīšana

17.1.       Jebkāda veida elektroniskā saziņa ar Pircēju tiek uzskatīta par rakstveida saziņu ar Pircēju.

17.2.       Pircējs, norādot Pārdevējam savu kontaktinformāciju vienlaikus piekrīt, ka Pārdevējs saziņā ar Pircēju izmantojot jebkuru no Pircēja uzrādītajiem saziņas veidiem.

17.3.       Pircējam ir pienākums visus savus paziņojumus, pretenzijas un citus dokumentus, kas saistīti ar Interneta veikala lietošanu, t.sk. Preču iegādi vai atgriešanu iesniegt Pārdevējam rakstveidā, sūtot tos pa pastu uz Pārdevēja juridisko adresi vai sūtot elektroniski uz e-pastu veikals@discomania.lv vai e-adresi info@discomania.lv    

 

18.      Citi noteikumi

18.1.       Jebkuram Līgumam, kas tiek slēgts starp Pārdevēju un Pircēju, tiek piemēroti šie Noteikumi, kā arī jebkuri citi Interneta veikalā publicētie dokumenti, kas attiecas uz Interneta veikala lietošanu, t.sk. Preču iegādi.

18.2.       Neatkarīgi no šo Noteikumu regulējuma, Līguma pusēm ir pienākums ievērot Latvijas Republikas tiesību aktus, kas nosaka tiesības un pienākumus, kas saistīti ar neatbilstošas kvalitātes Precēm. Nekāds šo Noteikumu nosacījums nebūtu jāinterpretē kā tāds, kas aprobežo vai ierobežo šādu tiesību izmantošanu. 

18.3.       Katrs strīds, nesaskaņa vai prasība, kas izriet no šiem Noteikumiem vai ir saistīti ar šiem Noteikumiem, to pārkāpšanu, izbeigšanu vai spēkā esamību, izšķirami Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

18.4.       Strīdi starp Pircēju un Pārdevēju risināmi savstarpēju sarunu ceļā. Ja Pārdevējs atsakās apmierināt Pircēja sūdzību vai Pircējs nepiekrīt Pārdevēja piedāvātajiem risinājumiem un uzskata, ka tā tiesības vai intereses tika pārkāptas, Pircējs kā patērētājs var iesniegt sūdzību Patērētāju ārpustiesas strīdu risināšanas komisijā (adrese: Brīvības iela 55, Rīga, LV-1010). Minētā institūcija izskata patērētāju strīdus (vairāk informācijas par strīdu risināšanu pieejama http://www.ptac.gov.lv/lv).

18.5.       Papildus iepriekš norādītajam, Pircējs var izmantot elektronisko strīdu risināšanas platformu (ODR), lai atrisinātu strīdus par Interneta veikalā pirktajām Precēm vai saņemtajiem pakalpojumiem. Vairāk informācijas http://ec.europa.eu/odr.

 

 

Spēkā no 01.07.2023