Preču
pirkšanas – pārdošanas noteikumi
1.
Vispārīgie
nosacījumi
1.1.
Šie Preču
pirkšanas – pārdošanas noteikumi (turpmāk – Noteikumi) regulē kārtību,
kādā Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "SGM", reģistrācijas numurs:
40003679748 (turpmāk – Pārdevējs) kā pārdevējs Pārdevēja interneta
veikalā www.discomania.lv (turpmāk – Interneta veikals) ietvaros
pārdod Noteikumu 4.1.punktā minētajām personām (turpmāk – Pircējs)
dažādas Preces (turpmāk – Preces).
1.2.
Noteikumi regulē
vispārējo kārtību, kādā starp Pircēju un Pārdevēju tiek slēgti līgumi par Preču
pārdošanu (turpmāk Preču iegādes darījums saukts - Līgums).
1.3.
Pircējam pirms
Preču pasūtīšanas Interneta veikalā ir pienākums katru reizi iepazīties ar Noteikumiem,
tos pārbaudīt, kā arī patstāvīgi sekot līdzi izmaiņām, ja Pircējs Precies
iegādājas vairāk kā vienu reizi.
1.4.
Gadījumā,
ja Interneta veikalā paredzēts pienākums katram Pircējam pirms Preču iegādes piekrist
šiem Noteikumiem un Privātuma politikai, šādas piekrišanas nesniegšanas
gadījumā Preču pasūtīšana un iegāde nav iespējama.
1.5.
Pārdevējs
ir tiesīgs grozīt Noteikumus, ievērojot Noteikumu 5.daļā minētos nosacījumus.
2.
Interneta
veiklā norādītāja informācijas par Precēm
2.1.
Pārdevējs
Interneta veikalā cenšas pēc iespējas precīzāk atspoguļot Preču izskatu. Tomēr,
Pircējam ir jārēķinās, ka atsevišķos gadījumos Preču attēliem var būt arī tikai
ilustratīvs raksturs.
2.2.
Interneta
veikalā uzrādītajos Preču attēlos var būt redzami Preču papildu piederumi vai
sastāvdaļas, kas neietilpst attiecīgās pārdodamās Preces iepakojumā (Preces
iepakojums ir norādīts Preces apraksta sadaļā).
2.3.
Iepakojums Preces
transportēšanai var atšķirties no Interneta veikalā attēlos redzamā. Preces
iepakojuma maiņa, lai nodrošinātu pareizu un drošu Preces transportēšanu,
nemaina Preci un/vai tās īpašības un/vai funkcijas, kas norādītas Interneta
veikalā un/vai Preces ražotāja vietnē.
2.4.
Jebkurā
gadījumā, Prece tiek uzskatīta par atbilstošu Interneta veikalā izvietotajam
Preces piedāvājumam, ja tā atbilst Interneta veikalā norādītajam modelim un/vai
aprakstam.
2.5.
Gadījumā,
ja pasūtot Preces, Interneta veikalā norādīts, ka tās ir pieejamas, tomēr vēlāk
izradās, ka tās pārdot nav iespējams (piemēram, ražotājs tās vairs neražo,
nepiegādā u.tml.), Pārdevējs par to informē Pircēju, attiecīgi pilnībā vai
daļēji atceļot noslēgto attiecīgo Preču iegādes darījumu un atmaksājot saņemtos
naudas līdzekļus, ja vien Pārdevējs un Pircējs nav vienojušies par citiem situācijas
risinājumiem.
2.6.
Pārdevējam ir
tiesības pēc saviem ieskatiem noteikt minimālo un/vai maksimālo Preču pasūtījuma
daudzumu katrai Precei vienā pasūtījumā.
3.
Personas
datu apstrāde
Pārdevējs apstrādā
Pircēja personas datus saskaņā ar Privātuma politiku.
4.
Līguma
(Preču iegādes darījuma) noslēgšana
4.1.
Interneta
veikalā Preces drīkst iegādāties šādi Pircēji:
a)
fiziskās
personas, kuras sasniegušas 14 (četrpadsmit) gadu vecumu;
b)
juridiskās
personas.
4.2.
Ievērojot
minēto, Pircējs, piekrītot šiem Noteikumiem, vienlaikus apstiprina, ka tam ir
tiesības pirkt Preces Interneta veikalā, ievērojot Noteikumu 4.1.punktu.
4.3.
Pārdevēja
noteiktā Preču pasūtīšanas kārtība nodrošina Pircējam iespēju pārbaudīt un
izlabot kļūdas pirms galīgā attiecīgo Preču pasūtījuma noformēšanas un samaksas
veikšanas.
4.4.
Līgums
starp Pircēju un Pārdevēju uzskatāms par noslēgtu ar brīdi, kad Pircējs, Interneta
veikalā ir izveidojis Preču grozu, ievadījis visu pieprasīto informāciju,
iepazinies ar šiem Noteikumiem, attiecīgi veicis pasūtījumu un Preču pirkuma
maksas samaksu.
4.5.
Kad Pircējs
veicis un apmaksājis Preču pasūtījumu, tam tiek nosūtīts elektronisks
paziņojums, kas apstiprina pasūtījuma saņemšanu un attiecīgas izpildes
uzsākšanu.
4.6.
Pēc Preču
pasūtījuma sagatavošanas nodošanai Pircējam, Pārdevējs par to elektroniski
informē Pircēju, norādot nepieciešamo piegādes un saņemšanas informāciju (atkarībā no tā, kādu Preču piegādes veidu
Pircējs ir izvēlējies pasūtot Preces).
4.7.
Katrs starp
Pircēju un Pārdevēju noslēgtais Līgums (pasūtījums) tiek reģistrēts un
uzglabāts Interneta veikala datu bāzē.
4.8.
Slēdzot
Līgumu, Pircējs piekrīt, ka pēc Preču pirkuma izdarīšanas, Pircējam tiks
elektroniski nosūtīts iegādāto Preču elektronisks PVN rēķins, kurā iekļauta
izdarītā pirkuma informācija.
4.9.
Gadījumā,
ja pēc pirkuma izdarīšanas Pārdevējs konstatē, ka tam tomēr nav iespējams
pārdotās Preces piegādāt Pircējam, piemēram, tāpēc, ka Preces nav noliktavā, tā
vairs netiek ražotas, nav iespējama to piegāde, pieļauta norādītās cenas kļūme
u.tml., Pārdevējs par to informē Pircēju, attiecīgi pilnībā vai daļēji atceļot
noslēgto attiecīgo Preču iegādes darījumu un atmaksājot saņemtos naudas
līdzekļus, ja vien Pārdevējs un Pircējs nav vienojušies par citiem situācijas
risinājumiem.
5.
Noteikumu
grozījumi
Pārdevējam ir
tiesības jebkurā laikā pēc saviem ieskatiem mainīt šos Noteikumus. Ikreiz, kad Pircējs
pasūta Preces, Līguma noslēgšanai starp Pārdevēju un Pircēju tiek piemērota
tajā brīdī spēkā esošā Noteikumu redakcija.
6.
Preču
atgriešana un vienpusēja atkāpšanās no Līguma, patērētājam izmantojot atteikuma
tiesības
6.1.
Pircējam,
kas ir patērētājs (fiziska persona), ir tiesības izmantot patērētāju tiesību
regulējošajos normatīvajos aktos noteiktās atteikuma tiesības, tas ir, tiesības
noteiktā termiņā, nesniedzot nekādu pamatojumu, atkāpties no Līguma ietvaros pasūtītās
Preces iegādes vai pakalpojuma.
6.2.
Pircējs
(patērētājs) nevar izmantot atteikuma tiesības un nevar atgriezt Preces
Ministru kabineta 20.05.2014. noteikumu Nr. 255 “Noteikumi par distances līgumu”
22.punktā noteiktajos gadījumos, t.sk. arī šādos:
a)
Prece tikusi
izgatavota pēc Pircēja norādījumiem vai Prece ir personalizēta (tieši vai
netieši pielāgota Pircēja personīgajām vajadzībām);
b)
Pircējs ir
atvēris Preces iepakojumu, kura specifisku īpašību dēļ, piemēram, higiēnas
apsvērumu dēļ, nevar atgriezt atpakaļ.
6.3.
Pircēja tiesības
14 dienu laikā izmantot atteikuma tiesības attiecas tikai uz patērētājiem
(fiziskām personām).
6.4.
Atteikuma
tiesību 14 dienu termiņu skaita šādi:
a) no Līguma noslēgšanas dienas -
ja noslēgts Līgums par pakalpojuma sniegšanu;
b) no Preces piegādes dienas - ja
pasūtīta Prece;
c) no pēdējās Preces piegādes
dienas - ja pasūtījumā iekļautas vairākas Preces;
d) no pēdējās Preces partijas vai
daļas piegādes dienas - ja piegāde veicama pa partijām vai daļām;
e) no pirmās Preces piegādes
dienas - ja Līgumā paredzēta regulāra Preču piegāde.
6.5.
Lai
izmantotu atteikuma tiesības, Pircējam ir jāinformē Pārdevējs par lēmumu izmantot
savas atteikuma tiesības, nosūtot pa pastu uz Pārdevēja juridisko adresi, vai
e-pasta adresi veikals@discomania.lv, vai e-adresi info@discomania.lv, vai
iesniedzot Pārdevējam klātienē tā juridiskajā adresē attiecīgu rakstveida
paziņojumu brīvā formā, kurā ietverts Pircēja paziņojums par savu atteikuma
tiesību izmantošanu, vai aizpildot atteikuma tiesību veidlapu.
6.6.
Pircējs
nekavējoties, bet ne vēlāk kā 14 dienu laikā pēc tam, kad Noteikumu noteiktajā
kārtībā iesniedzis vai nosūtījis Pārdevējam atteikuma tiesību veidlapu vai
paziņojumu par atteikuma tiesību izmantošanu, atgriež vai nodod attiecīgās Preces
Pārdevējam tā juridiskajā adresē vai personai, kuru Pārdevējs ir pilnvarojis
pieņemt attiecīgās Preces.
Saistībā ar
atteikuma tiesību izmantošanu, Pircējs ņem vērā, ka:
6.7.
Pircējam ir
tiesības pārbaudīt Preci, lai noskaidrotu tās raksturu, īpašības un darbības,
bet Preces lietošana tās rakstura, īpašību un darbību noskaidrošanai un
pārbaudei veicama tiktāl, ciktāl to būtu iespējams izdarīt saņemot Preci.
6.8.
Pircējs ir
atbildīgs par Preces vērtības samazināšanos vai tās izmantošanu pretēji labai
ticībai, ja Prece atteikuma tiesību izmantošanas laikā lietota citā nolūkā,
nevis Preces rakstura, īpašību un darbības noskaidrošanai.
6.9.
Atgriežamo
Preci nedrīkst bojāt un lietot tā, ka tiek pārsniegta Preces lietošana tās
rakstura, īpašību un darbību noskaidrošanai un pārbaudei. Pircējam ir pienākums
atteikuma tiesību termiņa izmantošanas laikā saglabāt iegādātās Preces oriģinālo
iepakojumu, autentiskās etiķetes un aizsargmaisiņus, stiprinājumus un citas
iepakojuma sastāvdaļas. Prece atgriežama tikai pilnā komplektācijā ar tādiem
pašiem piederumiem, ar kādiem tika pārdota, t.sk. ar instrukcijām, garantijas
talonu un citiem dokumentiem, kas bija pievienoti Precei to iegādes brīdī.
6.10.
Atgriežot Preci,
Pircējam ir jānorāda attiecīgās Preces iegādes rēķina numurs un pasūtījuma
numurs. Ja ir iespējams, Pircējs kopā ar atgriežamo Preci Pārdevējam iesniedz
arī attiecīgo iegādes rēķinu.
6.11.
Ja Pircējs
ir ievērojis visus Preču atgriešanas noteikumus, Pārdevējs atmaksā Pircējam visu
par attiecīgo Preci saņemto naudu, ieskaitot piegādes izdevumus. Atmaksa tiek
veikta tikai pārskaitījuma veidā uz Pircēja paziņojumā par atteikuma tiesību
izmantošanu norādīto bankas norēķinu kontu. Pārdevējs atmaksā naudu par attiecīgo
atgriezto Preci ne vēlāk kā 14 dienu laikā no dienas, kad Pārdevējs izpildījis
visus nosacījumus, kas attiecas uz Preces atgriešanu.
6.12.
Gadījumā,
ja tiek atgriezta tikai daļa no iegādātajām Precēm, piegādes izdevumi Pircējam
netiek atmaksāti.
6.13.
Gadījumā,
ja Preces tika piegādātas Pircējam pēc tam, kad Pircējs paziņojis par atteikuma
tiesību izmantošanu:
a)
Pircējs
nekavējoties atgriež Preces Pārdevējam;
b)
izņemot
gadījumus, kas ir saistīti ar neatbilstošu Preci, Pircējs pilnībā sedz visus
izdevumus, kas saistīti ar attiecīgo Preču atgriešanu Pārdevējam;
c)
Pircējam ir
pienākums pienācīgi rūpēties par Preču saglabāšanu līdz to atgriešanai
Pārdevējam.
7.
Preču piegāde
un nodošana Pircējam
7.1. Preces tiek piegādātas Pircējam,
izmantojot transporta uzņēmumu un/vai pakomātu servisa pakalpojumus. Piegādes
izmaksas sedz Pircējs. Atsevišķos Pārdevēja norādītajos gadījumos Preces piegādes
izmaksas var segt arī Pārdevējs.
7.2.
Preču
piegādes kārtība, termiņi un aktuālie izcenojumi norādīti Interneta veikala
sadaļā “Preču piegāde un saņemšana“.
7.3. Pasūtot vairāk nekā vienu
Preci, tās var tikt piegādātas dažādos laikos, jo, iespējams, tiek pārvadātas
(piegādātas) no dažādām noliktavām. Šāda piegāde Pircējam nerada papildus
izmaksas. Ja tiek pasūtītas vairākas Preces ar dažādiem piegādes termiņiem,
kopējais Preču piegādes termiņš tiek noteikts pēc garākā piegādes termiņa.
7.4. Īpašumtiesības uz Preci pāriet
Pircējam ar to brīdi, kad kurjers nodod Preces Pircējam. Preču nejaušas
bojāejas vai sabojāšanās risks pāriet Pircējam, kad Pircējs vai trešā
persona, kas nav pārvadātājs (kurjers) un kuru norādījis Pircējs, ir saņēmis
Preces. Ja Preces pārvadātāju izvēlas pats Pircējs, un Pārdevējs nepiedāvāja
šādu piegādes iespēju, šajā daļā norādītais risks pāriet Pircējam ar brīdi, kad
Prece tiek nodota pārvadātājam.
7.5. Sūtījuma piegādes brīdī
Pircējam vai trešajai personai, kuru norādījis Pircējs, ir pienākums kopā ar
transporta uzņēmuma pārstāvi pārbaudīt sūtījuma iepakojuma stāvokli. Ja Pircējs
konstatē, ka sūtījums ir bojāts, Pircējam ir pienākums:
-
norādīt to
kurjeram, kurš piegādājis Preci;
-
sūtījuma
piegādes dokumentā atzīmēt, ka iepakojumam ir bojājumi un kopā ar kurjeru aizpildīt
Iepakojuma bojājumu (pārbaudes) akts;
-
pārbaudīt
iepakojumu iekšpusē esošās Preces un, ja tās ir bojātas, bojājumus fiksēt ar
fotogrāfijām, kas savukārt vēlāk kā iespējamie defektu apstiprinoši pierādījumi
jāuzrāda Pārdevējam, piemēram, Preču atgriešanas procedūras par neatbilstošas
Preces piegādi ietvaros.
7.6. Gadījumā, ja saņemot preci
Pircējs konstatē, ka Preces iepakojums nav bojāts, kurjera klātbūtnē Preci
pārbaudīt nav nepieciešams.
7.7. Ja Pircējs pieņem sūtījumu un
paraksta dokumentus, atbilstoši Noteikumiem nenoformējot iebildumus par preces
stāvokli, tiek uzskatīts, ka sūtījums ir piegādāts pienācīgā veidā.
7.8. Konstatējot sūtījuma
iepakojuma bojājumu, Pircējam vai trešajai personai, kuru norādījis Pircējs, ir
tiesības sūtījumu nepieņemt. Šādā gadījumā kurjeru pakalpojumus sniedzošās
organizācijas pārstāvis kopā ar Pircēju vai trešo personu, kuru norādījis
Pircējs, aizpilda speciālu sūtījuma pārbaudes aktu, ko iesniedz kurjeru
pakalpojumus sniedzošās organizācijas pārstāvis, kurā norāda konstatētos
bojājumus.
7.9. Pircējam vai trešajai
personai, kuru norādījis Pircējs, pieņemot sūtījumu un parakstoties kurjeru
pakalpojumus sniedzošās organizācijas pārstāvja iesniegtajā datu uzkrāšanas
ierīcē vai uz papīra piegādes apliecinājuma bez piezīmēm, tiek pieņemts, ka
Preces ir piegādātas nebojātā sūtījuma iepakojumā, papildu pakalpojumi, kas
norādīti datu uzkrāšanas ierīcē vai papīra piegādes apliecinājumā, ir pienācīgi
sniegti, ja nav norādīts pretējais.
7.10. Piegādājot un nododot Preces
Pircēja norādītajā adresē, tiek pieņemts, ka Preces Pircējam ir nodotas,
neņemot vērā to, vai Preces faktiski pieņem Pircējs, vai jebkura trešā persona,
kas pieņēma Preces norādītajā adresē. Ja plānotajā Preču piegādes dienā Preces
netiek piegādātas, Pircējs nekavējoties, bet ne vēlāk kā nākamajā dienā pēc
plānotās Preču piegādes dienas, par to informē Pārdevēju.
7.11. Ja Preces pieņems ne Pircējs,
Pircējam ir pienākums norādīt Preces pieņemošās personas datus, aizpildot
pasūtījuma piegādes informāciju.
7.12. Pieņemot Preces, jāuzrāda derīgs
personu apliecinošs dokuments, lai pienācīgi tiktu identificēts Pircējs. Ja
Pircējs pats nevar pieņemt Preces, bet Preces piegādātas uz Pircēja norādīto
adresi, Pircējam nav tiesību izteikt Pārdevējam pretenzijas par Preču piegādi
neatbilstošai personai.
7.13. Pircējam ir pienākums 14
(četrpadsmit) dienu laikā no Preču piegādes brīža pārbaudīt Preču iepakojumus,
daudzumu, kvalitāti, sortimentu, piederumus un komplektāciju. Ja Pircējs
norādītajā termiņā neizpilda šo pienākumu un neiesniedz Pārdevējam pretenziju,
tiek pieņemts, ka Preču iepakojums ir pienācīgā stāvoklī, bet daudzums,
kvalitāte, sortiments, piederumi un komplektācija atbilst Līguma nosacījumiem.
Preču
saņemšana Pārdevēja veikalā “Discomania”(“Veikals”)
7.14. Pircējs var izvēlēties Interneta
veikalā pasūtītās Preces saņemt Veikalā. Šādā gadījumā Pircējam attiecīgi nav
atsevišķi jāsedz Preču piegādes Pircējam izmaksas.
7.15. Izvēloties saņemt Preces
Veikalā, Pārdevējs sagatavo pasūtītās Preces nodošanai Pircējam un par to
attiecīgi informē Pircēju. Pasūtītās Preces Pircējam jāizņem ne vēlāk kā 3
(trīs) darba dienu laikā pēc tam, kad Pārdevējs informējis Pircēju, ka Preces
ir sagatavotas nodošanai Pircējam.
7.16. Gadījumā, ja Pircējs minētājā
termiņā pasūtītās Preces neizņem, attiecīgais pasūtījums var tikt atcelts,
Pārdevējam par to atsevišķi informējot Pircēju. Šādā gadījumā Pārdevējs ne
vēlāk kā 14 dienu laikā no pasūtījuma atcelšanas dienas atmaksā Pircējam par
Precēm samaksāto naudu.
7.17. Īpašumtiesības uz Precēm, saņemot
tās Pārdevēja Veikalā, pāriet Pircējam ar brīdi, kad Pārdevējs tās fiziski
saņem Veikalā.
7.18. Lai Pircējs varētu saņemt Preces
Veikalā, Pircējam ir pienākums pirms tam:
-
norādīt
pasūtījuma numuru;
-
uzrādīt
derīgu personu apliecinošu dokumentu.
7.19. Veikalā saņemt pasūtītās Preces
var tikai pats Pircējs. Ja nepieciešams Preces nodot citai Pircēja pilnvarotai personai,
pasūtot Preces, Pircējam obligāti jānorāda persona, kas saņems Preces. Ja
Pircējs ir juridiska persona, Pārdevējam ir tiesības atsevišķi pieprasīt Pircēja
pilnvaru Preču saņemšanai.
7.20. Preču saņemšanas brīdī
Pircējam vai trešajai personai, kuru norādījis Pircējs, ir pienākums pārbaudīt
Preču iepakojumu, daudzumu, kvalitāti, sortimentu, piederumus un komplektāciju:
a)
konstatējot
Preču iepakojuma bojājumu, Preču daudzuma, kvalitātes, sortimenta, piederumu un
komplektācijas neatbilstību (-as), Pircējam vai trešajai personai, kuru
norādījis Pircējs, ir tiesības Preces nepieņemt;
b)
Pircējam
vai trešajai personai, kuru norādījis Pircējs, pieņemot Preces, tiek pieņemts,
ka Preces nodotas kārtīgā iepakojumā, Preču daudzums, kvalitāte, sortiments,
piederumi un komplektācija atbilst Līguma nosacījumiem.
8.
Preču cena
un piegādes izdevumi
8.1.
Interneta
vietnē norādītās Preču un to piegādes cenas var mainīties. Minēto cenu izmaiņas
neietekmē jau noslēgtos Līgumus.
8.2.
Preču cenas
un to piegādes izmaksas tiek norādītas, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli
(PVN).
8.3.
Preču cenas
neietver to piegādes Pircējam izdevumus, kas tiek aprēķināti atsevišķi.
8.4.
Pircējam ir
jāņem vērā, ka pasūtamās Preces cena un/vai piegādes izmaksas Interneta veikalā
var būt norādīta nepareizi, piemēram, no Pārdevēja neatkarīgu tehnisku iemeslu
dēļ. Gadījumā, ja Pircējs veicis attiecīgās Preces pasūtījumu, bet to vēl nav
apmaksājis, Pārdevējs par konstatēto kļūdu informē Pircēju un atceļ pasūtījumu,
ja vien puses nav vienojušās par citu situācijas risinājumu, piemēram, par
Preces iegādi atbilstošai to patiesajai cenai.
9.
Apmaksa
9.1.
Par Precēm Pircējs
var norēķināties šādos veidos:
a) skaidrā naudā vai ar bankas
karti;
b) ar bankas pārskaitījumu,
saskaņā ar Pārdevēja izrakstītu rēķinu;
c) uz nomaksu, izmantojot līzinga
partneru pakalpojumus.
9.2.
Maksājumu
saņemšanu nodrošina trešās personas, kas nav starp Pircēju un Pārdevēju
noslēgtā Līguma puses. Par Pircēju datu apstrādi, atbilstoši fizisko personu
datu aizsardzību regulējošiem normatīvajiem aktiem, un datu drošību ir
atbildīgas trešās personas, kuras tiesīgas sniegt bezskaidras naudas maksājumu
veikšanas pakalpojumus.
9.3.
Gadījumā, ja
Pircējs norēķinu par preču iegādi Interneta vietnē paredzējis veikt saskaņā ar
Pārdevēja izrakstītu rēķinu, bet nav to izdarījis rēķinā norādītajā termiņā, Pārdevējam
ir tiesības uzskatīt, ka Pircējs ir atteicies Līguma slēgšanas un attiecīgi
anulēt pasūtījumu, ja vien puses nav vienojušās par citu situācijas risinājumu.
9.4.
Par pilnas
attiecīgā Preču pasūtījuma summas saņemšanas brīdi tik uzskatīts brīdis, kad konkrētā
pasūtījuma summa pilnā apmērā ieskaitīta Pārdevēja bankas norēķinu kontā.
9.5.
Pircēja
izvēlētās Preces tiek rezervētas tikai tad, kad Pārdevējs saņēmis attiecīgā
Preču pasūtījuma summu pilnā apmērā.
9.6.
Interneta
veikals nenodrošina “Tax Free” pakalpojumus.
9.7.
Riskus, kas
saistīti ar pasūtījuma apmaksas termiņa kavējumu, kas radies tādēļ, ka
kredītiestāde apturējusi attiecīgo maksājumu, pilnībā uzņemas Pircējs.
10.
Pircēja
pienākumi
10.1.
Pircējs,
Interneta veikalā aizpildot reģistrācijas un/vai Preču iegādes formu, sniedz pareizu
un pilnīgu Pārdevēja pieprasīto informāciju. Gadījumā, ja attiecīgajā reģistrācijas
formā norādītā informācijas ir mainījusies, Pircējam ir pienākums par
nekavējoties informēt Pārdevēju un/vai pašrocīgi atjaunot Interneta veikala
sistēmā.
10.2.
Pircējam ir
pienākums ievērot visus noteikumus, kas attiecas uz Interneta veikala
izmantošanu, t.sk. pasūtījumu veikšanu, preču iegādi. Gadījumā, ka Pārdevējs
konstatē, ka attiecīgais Pircējs neievēro minētos noteikumu vai jebkādā citā
veidā kaitē Interneta veikala un/vai Pārdevēja darbībai, Pārdevējam ir tiesības
bez iepriekšēja brīdinājuma ierobežot vai pilnībā apturēt Pircēja iespēju
izmantot Interneta veikalu.
11.
Pārdevēja
pienākumi
11.1.
Iespēju
robežās Pārdevējs nodrošina tādus apstākļus, kas ļauj Pircējam pilnvērtīgi izmantot
visus Interneta veikala sniegtos pakalpojumus;
11.2.
Pārdevējam
ir pienākums ievērot Pircēja privātumu, Pircēja personas datus apstrādājot tikai
šajos Noteikumos, Privātuma politikas un Latvijas Republikas tiesību aktos
noteiktajā kārtībā.
12.
Ražotāja
garantija
11.1.
Atsevišķām Precēm
tiek nodrošināta ražotāja garantija. Informācija par garantiju un piemērojamiem
nosacījumiem ir norādīti ražotāja garantijā, kas Pircējam tiek izsniegta kopā ar
Precēm (ja ražotājs tādu atsevišķi ir pievienojis).
11.2.
Ražotāja
garantija papildina Pircēja tiesības, kas ir saistītas ar nekvalitatīvām
Precēm.
11.3.
Preces
ražotāja garantijas saistības ir spēkā tikai tādā gadījumā, ja nav pārkāpti
Preces ekspluatācijas noteikumi. Pircējam pirms Preces lietošanas ir pienākums rūpīgi
iepazīties ar Preces ekspluatācijas instrukciju (ja tādu ražotājs ir
pievienojis), kā arī ražotāja garantijas noteikumiem (ja tādus ražotājs ir
atsevišķi norādījis).
13.
Preces
kvalitāte
13.1.
Pārdevējs
garantē Preču kvalitāti (likumiskā kvalitātes garantija). Pārdevējs dažādiem
Preču veidiem piešķir noteiktā laikā periodā spēkā esošu kvalitātes garantiju,
kuras konkrēts termiņš un citi nosacījumi ir norādīti dokumentos, kas tiek
iesniegti kopā ar Preci.
13.2.
Preču
fotogrāfijas Interneta veikalā vai jebkādos citos publiskos resursos primāri ir
paredzētas tikai ilustratīviem nolūkiem, oriģinālie produkti var atšķirties no
attēlotajiem. Līdz ar to Pārdevēja publiskotās attiecīgās Preces fotogrāfijas
nevar tikt izmantotas kā pretenziju pamats. Ievērojot minēto, attiecīgā Prece
uzskatāma par atbilstošu, ja tā atbilst Interneta veikalā sniegtajam paraugam
un/vai modelim un/vai aprakstam.
13.3.
Pārdevēja
sniegtā garantija neierobežo Pircēja tiesības, kuras, iegādājoties
neatbilstošas kvalitātes preces, nosaka Latvijas Republikas normatīvie
akti.
14.
Garantija
un Pircēja tiesības neatbilstošas preces gadījumā
14.1.
Preču
trūkumi tiek novērsti, kā arī neatbilstošas Preces tiek aizstātas vai
atgrieztas, pamatojoties uz šajos Noteikumos nostiprināto kārtību un ņemot vērā
piemērojamo Latvijas Republikas tiesību aktu prasības.
14.2.
Pircējs,
kurš vēlas iesniegt sūdzību par nekvalitatīvām vai nepilnīgas komplektācijas
Precēm, to var izdarīt Pārdevēja Veikalā vai nosūtot to Pārdevējam uz oficiālo
e-pastu veikals@discomania.lv.
14.3.
Preces var
nodot Pārdevējam tā Veikalā, ja vien puses nav vienojušās par citu nodošanas
kārtību.
14.4.
Neatkarīgi
no minētā, iesniedzot attiecīgo sūdzību, Pircējs norāda šādu informāciju:
a)
Preces
rēķina un pasūtījuma numuru;
b)
Preces
defektu, bojājumu pazīmju vai trūkstošo daļu aprakstu;
c)
Citu
informāciju, kas apstiprina Preces defektu, piemēram, fotogrāfijas.
14.5.
Iesniedzot
sūdzību, Pircējs norāda vienu no veidiem, kādā tas vēlas, lai pretenzija tiktu
atrisināta:
a)
Pārdevējam
bez atlīdzības saprātīgā termiņā novēršot Preces neatbilstību – trūkumus
(garantijas remonts), ja trūkumus iespējams novērst atbilstoši garantijas
noteikumiem;
b)
samazināt
pirkuma cenu, ņemot vērā Preces nolietojumu vai labumu, ko Pircējs guvis,
lietojot Preci, un par ko Pārdevējs un Pircējs ir vienojušies;
c)
bez
atlīdzības saprātīgā termiņā aizstāt Preci ar analoģisku atbilstošas kvalitātes
Preci, izņemot gadījumus, ja trūkumi ir nelieli/maznozīmīgi vai tie radās
Pircēja vainas dēļ;
d)
atcelt Līgumu
un atmaksāt Pircējam par Preci samaksāto naudas summu, izņemot gadījumu, ja
Preces neatbilstība ir maznozīmīga un nevar būtiski ietekmēt Pircēja iespējas
preci izmantot. Preces neatbilstība uzskatāma par maznozīmīgu, ja tā būtiski
nepazemina Preces pamatfunkciju izpildes kvalitāti vai lietošanas īpašības un
to var novērst, neradot vizuāli konstatējamas izmaiņas Preces ārējā izskatā.
14.6.
Lēmums par
piemērojamo risinājumu var tikt pieņemts tikai tad, kad Pircējs iespējami
neatbilstošas kvalitātes Preci vispirms ir nodevis Pārdevējam, tas veicis
attiecīgās Preces pārbaudi un konstatējis, ka Pircēja iesniegtā sūdzība ir
pamatota.
14.7.
Pārdevējs Pircēja
sūdzību par Preces neatbilstošu kvalitāti izskata un atbildi Pircējam sniedz 15
(piecpadsmit) darba dienu laikā no sūdzības saņemšanas dienas. Ja objektīvu
iemeslu dēļ minētajā termiņā nav iespējams sniegt atbildi uz Pircēja sūdzību,
Pārdevējs informē par to Pircēju, norādot saprātīgu termiņu, kurā atbilde tiks
sniegta, kā arī pamato šāda pagarinājuma nepieciešamību.
14.8.
Informāciju
par garantijas apkopes jautājumiem Pircējs var iegūt zvanot pa tālruni + 371
29111699 vai rakstot elektroniski uz e-pastu: veikals@discomania.lv
14.9.
Iekārtās,
kas tiek nodotas garantijas apkalpošanai, nedrīkst atrasties Pircēja personas
dati, SIM kartes, Pircēja ievietoti datu nesēji u.tml.. Pārdevējs neatbild un
nesedz nekādus Pircēja zaudējumus, kas radušies saistībā ar minētās
informācijas, ka atrodas iekārtās, zaudēšanu.
14.10.
Pēc
garantijas remonta pabeigšanas, Pārdevējs par to informē Pircēju, nosūtot
pircējam e-pastu ziņu uz Pircēja tālruņa numuru. Gadījumā, ja Pircējs
garantijas remontā nodoto Preci neizņem 3 (trīs) mēnešu laikā pēc minētā
paziņojuma nosūtīšanas Pircējam dienas, Pārdevējam ir tiesības attiecīgo Preci
vairs neuzglabāt un utilizēt. Šādā gadījumā Pārdevējs neatbild un nesedz nekādus
Pircēja zaudējumus, kas radušies saistībā ar iekārtas un/vai tajā atrodamās informācijas
zaudēšanu.
14.11.
Ja
Pircējs (patērētājs) konstatē neatbilstošas kvalitātes Preci un vēlas to
atgriezt, Pārdevējs apņemas nodrošināt Pircējam Preces atgriešanu, atlīdzinot
Pircējam (patērētājam) Preces atgriešanas izdevumus. Ja Pircējs izvēlas Preces atgriešanas
veidu, kas atšķiras no Pārdevēja piedāvātā atgriešanas veida, kā rezultātā
rodas neproporcionāli un lielāki izdevumi, Pārdevējam nav pienākums segt šādus
Preču atgriešanas izdevumus.
15.
Atbildība
15.1.
Pircējs ir
pilnībā atbildīgs par visām savām darbībām, ko tas veic Interneta veikalā, tajā
skaitā, bet ne tikai, par pirkuma formā sniegto datu pareizību.
15.2.
Reģistrējoties
Interneta veikalā, Pircējs ir pilnībā atbildīgs par savu pieslēgšanās datu
uzglabāšanu un (vai) nodošanu trešajām personām. Ja Interneta veikala ietvaros
piedāvātos pakalpojumus izmanto trešās personas, kuras pieslēgušās interneta
veikalam, izmantojot Pircēja reģistrācijas datus, Pārdevējs šādu personu uzskatīs
par Pircēju. Šādā gadījumā Pircējs ir pilnībā atbildīgs par visām minētās trešās
personas darbībām, kas veiktas Interneta veikalā, t.sk. uzņemtajām saistībām.
15.3.
Pārdevējs,
ciktāl tas nav pretrunā ar piemērojamiem tiesību aktiem, neatbild par Pircēja
zaudējumiem, kas tam radušies saistībā ar Pārdevēja rekomendāciju, Noteikumu, Privātuma
politikas un citu ar Interneta veikalu saistītajos dokumentos atrunāto
noteikumu neievērošanu.
15.4.
Pircējam ir
pienākums nodrošināt drošu savu reģistrācijas Interneta veikalā datu (lietotāja
vārds, parole u.tml.) drošu uzglabāšanu un aizsardzību, t.sk. ar mērķi
nepieļaut, ka šos datus iegūst un izmanto trešās personas. Ja Pircējam rodas
aizdomas, ka reģistrācijas Interneta veikalā datus ir varējusi uzzināt kāda
cita persona, Pircējs par to nekavējoties ziņo Pārdevējam.
15.7.
Pārdevējs
neatbild par citu uzņēmumu vietnēs sniegto informāciju par Precēm un/vai šo
vietņu drošību, pat, ja Pircēji nokļūst šajās vietnēs, izmantojot Pārdevēja Interneta
veikalā esošās norādes.
16.
Notikumi
ārpus Pārdevēja kontroles
16.1.
Pārdevējs
nav atbildīgs par Līguma vai jebkādu Līgumā noteikto saistību nepildīšanu vai
novēlotu izpildi, ja šāda neizpilde vai kavēšanās ir radusies nepārvaramas
varas apstākļu dēļ.
16.2.
Gadījumā,
ja notiek notikums ārpus Pārdevēja kontroles, kas ietekmē pienācīgu Pārdevēja
saistību izpildi saskaņā ar Līgumu:
a)
Pārdevējs
nekavējoties informē Pircēju;
b)
Pārdevēja
saistību, kas izriet no Līguma, izpilde tiek apturēts un saistību izpildes
termiņš tiek pagarināts par termiņu, kas vienāds ar notikuma ārpus Pārdevēja
kontroles ilgumu. Ja notikumi ārpus Pārdevēja kontroles ietekmē Preču piegādi
Pircējam, Pārdevējs saskaņo jaunu pasūtīto Preču piegādes datumu pēc Pārdevēja
notikumu ārpus Pārdevēja kontroles beigām.
17.
Informācijas
sūtīšana
17.1.
Jebkāda
veida elektroniskā saziņa ar Pircēju tiek uzskatīta par rakstveida saziņu ar
Pircēju.
17.2.
Pircējs, norādot
Pārdevējam savu kontaktinformāciju vienlaikus piekrīt, ka Pārdevējs saziņā ar
Pircēju izmantojot jebkuru no Pircēja uzrādītajiem saziņas veidiem.
17.3.
Pircējam ir
pienākums visus savus paziņojumus, pretenzijas un citus dokumentus, kas
saistīti ar Interneta veikala lietošanu, t.sk. Preču iegādi vai atgriešanu
iesniegt Pārdevējam rakstveidā, sūtot tos pa pastu uz Pārdevēja juridisko
adresi vai sūtot elektroniski uz e-pastu veikals@discomania.lv vai e-adresi info@discomania.lv
18.
Citi
noteikumi
18.1.
Jebkuram
Līgumam, kas tiek slēgts starp Pārdevēju un Pircēju, tiek piemēroti šie
Noteikumi, kā arī jebkuri citi Interneta veikalā publicētie dokumenti, kas
attiecas uz Interneta veikala lietošanu, t.sk. Preču iegādi.
18.2.
Neatkarīgi
no šo Noteikumu regulējuma, Līguma pusēm ir pienākums ievērot Latvijas
Republikas tiesību aktus, kas nosaka tiesības un pienākumus, kas saistīti ar
neatbilstošas kvalitātes Precēm. Nekāds šo Noteikumu nosacījums nebūtu
jāinterpretē kā tāds, kas aprobežo vai ierobežo šādu tiesību izmantošanu.
18.3.
Katrs
strīds, nesaskaņa vai prasība, kas izriet no šiem Noteikumiem vai ir saistīti
ar šiem Noteikumiem, to pārkāpšanu, izbeigšanu vai spēkā esamību, izšķirami
Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
18.4.
Strīdi
starp Pircēju un Pārdevēju risināmi savstarpēju sarunu ceļā. Ja Pārdevējs
atsakās apmierināt Pircēja sūdzību vai Pircējs nepiekrīt Pārdevēja
piedāvātajiem risinājumiem un uzskata, ka tā tiesības vai intereses tika
pārkāptas, Pircējs kā patērētājs var iesniegt sūdzību Patērētāju ārpustiesas
strīdu risināšanas komisijā (adrese: Brīvības iela 55, Rīga, LV-1010). Minētā
institūcija izskata patērētāju strīdus (vairāk informācijas par strīdu
risināšanu pieejama http://www.ptac.gov.lv/lv).
18.5.
Papildus
iepriekš norādītajam, Pircējs var izmantot elektronisko strīdu risināšanas
platformu (ODR), lai atrisinātu strīdus par Interneta veikalā pirktajām Precēm
vai saņemtajiem pakalpojumiem. Vairāk informācijas http://ec.europa.eu/odr.
Spēkā no 01.07.2023